New Strategies for Competitive Advantage

The research studies presented in this, the first, volume of the IBSA-Studies in Management and Innovation cover three aspects: Standards for implementing project management, identification of lead users for the development of new medical devices in a technology and knowledge driven environment, and the comparison of two low cost carrier business models in two different markets. With a strong focus on application the book is addressed to individuals and companies who are open to new ideas and strategies to achieve competitive advantage.

Verfügbarkeit: Auf Lager

19,90 €

Artikelbeschreibung

Produktbeschreibung

Teaching in a global classroom, learning in multicultural groups, and undertaking research projects with client companies provide a unique view on problem solving. IBSA, a dynamic network of international oriented business schools, offers a dual master’s degree program with seven, non-competing specializations. Graduates of the IMBA program are well prepared to become future business leaders who understand and can manage the challenges in a technology driven global work environment.

Today, there is no easy way for sustainable value creation in a highly competitive market. It is not surprising to learn how much expertise and effort managers have to expend in the search for the optimum business or marketing plan. This is especially true in successful corporate settings where introducing change to optimize opportunities is a very risk taking decision under extreme uncertainties.

The research studies presented in this, the first, volume of the IBSA-Studies in Management and Innovation cover three aspects: Standards for implementing project management, identification of lead users for the development of new medical devices in a technology and knowledge driven environment, and the comparison of two low cost carrier business models in two different markets. With a strong focus on application the book is addressed to individuals and companies who are open to new ideas and strategies to achieve competitive advantage.

Contents:

Alexander A. Eberle
A Comparison of PMI and IPMA Approaches:
Analysis to Support the Projekt Mnagement Standard and Certification System Selection

Anahid Shamsi Nejad
Open Innovation.
The Lead User Method as a Tool for New Product Development Projects of Medical Devices – Lead User Identification at Johnson & Johnson Medical

Anirudh Krishen Koul
Strategies for Low Cost Carriers in Multi-Markets of the Asia Pacific Region

Zusatzinformation

Zusatzinformation

Untertitel Nein
Artikelnummer 2053
Bindung Softcover
Seitenanzahl 298
Autor Eberle, Alexander A./ Shamsi Nejad, Anahid/ Koul, Anirudh Krishen
Ausgabe 1. Aufl.
Herausgeber Meyer, Helga/Roth, Reinhold
E-Book Ja
ISBN (E-Book) (pdf) 978-3-939928-56-0
ISBN 978-3-939928-53-9

Rezensionen

Schreiben Sie Ihre eigene Kundenmeinung

Nur registrierte Kunden können Bewertungen abgeben. Bitte melden Sie sich an oder registrieren Sie sich

Lieferbedingungen

Auch alle von anderen Verlagen und Buchhandlungen angebotenen Bücher, Ordner, CD-ROM und Fachzeitschriften liefert der BuchKellner: mit Rechnung, zu den gleichen Bedingungen: 14 Tage Widerrufsrecht, versandkostenfrei über 20 € Bestellwert. Wenn der Warenwert von 20 € nicht erreicht wird, kostet die Lieferung bis 500 g: 1 €, ab 500 g: 1,65 €.

Ausnahme: Lieferungen in andere EU-Länder: Versandkosten sind vorher zu erfragen.

Bei Bestellungen vor 12.00 Uhr erfolgt der Versand vorrätiger Bücher noch am selben Tag.

Bei nicht vorrätigen Büchern kann die Lieferzeit bis zu zwei Wochen betragen (abhängig von dem herausgebenden Verlag).

Produktschlagworte

Verwenden Sie Leerzeichen um Schlagworte zu trennen. Verwenden Sie das Hochkomma (') für zusammenhängende Textabschnitte.